Ga naar homepage Koninklijk NVVH-Vrouwennetwerk
Wijchen
5-daagse reis naar Ootmarsum

Verslag van het reisje naar Ootmarsum van 21-9 t/m 25-9-2020

(i.v.m. de corona werden we steeds in 2 groepen of in nog kleinere groepjes verdeeld met de rondleidingen)

DAG 1 Maandag

8.30 uur vertrokken we bij de brandweer, met een leuke vrouwelijke chauffeuse Artie.
We hadden er allemaal reuze veel zin in, na de hele zomer binnen gezeten te hebben.
Onderweg in de bus koffie gedronken. Om 11.00 uur aangekomen in Ootmarsum waar al 2 stadsgidsen klaar stonden om ons rond te leiden. Daarna geluncht en toen naar het Schoolmuseum geweest. Heerlijk gedineerd en er een gezellige avond van gemaakt.

DAG 2. Dinsdag

’s Morgens ontbijt in het van de Maashotel. Daarna naar Enschede gereden naar de Joodse Synagoge. Erg interessant. Artie bracht ons weer met de bus naar het centrum, waar gelegenheid was om te lunchen en te winkelen. Om 2.30 uur stond Artie er weer om ons naar een kaasboerderij te brengen, tevens konden we een kijkje nemen in de koeienstal en zagen we hoe de koe een voor een door een melkrobot gemolken werd, alles automatisch. Daarna kregen we nog een diapresentatie en verschillende soorten kaas te proeven met koffie of thee.

DAG 3. Woensdag

Om 9.15 uur vertrokken we naar Orvelte. ±1½ uur rijden, daar aangekomen zaten er nog veel winkeltjes dicht. (Het was een soort Openluchtmuseum). Om 12.30 uur kregen we ’n echte Twentse lunch .  In één woord fantastisch. Daarna nog even rondgewandeld. Het werd drukker en er waren meer winkeltjes open. Een lid van de vereniging heeft er een blijvend souvenir gekocht nl. een heel leuk vogelhuisje voor in haar tuin. Artie vond het geen probleem omdat in de bus mee te nemen.

DAG 4. Donderdag

Om 9.30 uur met de bus vertrokken naar Huize Singraven, een prachtig landhuis. (kasteeltje) waar ontzettend mooie dingen te zien waren. We kregen een prima rondleiding. Wat konden ze toch vroeger ontzettend mooie dingen maken. (Op allerlei gebied o.a. schilderijen, kabinetten, wandkleden, perzen etc. etc.).
Ook nog ’n wandeling door het grote park, daarna ’n high-tea die was zo heerlijk en uitgebreid, dat we in de bus allemaal moesten uitbuiken!
Om 3.00 uur weer bij het hotel waar we ieder op ons eigen manier de tijd op konden vullen. Daarna weer heerlijk gegeten. Hulde aan de kok. Trouwens de eigenaresse en het personeel waren ook alleraardigst en behulpzaal.

DAG 5. Vrijdag

We zijn op tijd vetrokken. Artie bracht ons naar Ommen, waar de boot al klaar lag. Het was mooi weer maar toch te fris om op het dek te zitten. We kregen koffie met heerlijke vlaai. Daarna zijn we naar Deventer gereden waar we van 1.00 tot 4.00 uur de tijd kregen om te lunchen en de leuke oude straatjes en pandjes te bekijken. Allemaal weer keurig op tijd bij de bus.
Op naar Haaksbergen waar we een voortreffelijk afscheidsdiner kregen.

Allemaal reuze voldaan op naar Wijchen.

Het bestuur hartelijk dank namens alle dames voor jullie inzet en organisatie.

Het was in een woord AF

Op naar 2021 als de corona ons niet belemmert om weer met z’n allen zo’n fijne reis te maken.

Hartelijk dank voor dit leuke verslag, ingeleverd door een van onze deelnemende dames.

KONINKLIJK NVVH-VROUWENNETWERK
Postbus 11 | 3410 CA Lopik | tel. 06-51982065 | Kantoor: centraalbureau@nvvh.nl | Internetsupport: support@nvvh.nl | © NVVH 2020